• info@ks.iul-nasu.org.ua
  • +38 (044) 278-42-81
  • Print ISSN 0201-419Х
  • e-ISSN 2708-9827
» Випуски збірника » 2023 » Збірник “Культура слова” – № 98, 2023 » ЖАНРОВО-СТИЛЬОВА СПЕЦИФІКА УКРАЇНСЬКИХ БУКТРЕЙЛЕРІВ НА КНИГИ ПРО ВІЙНУ

ЖАНРОВО-СТИЛЬОВА СПЕЦИФІКА УКРАЇНСЬКИХ БУКТРЕЙЛЕРІВ НА КНИГИ ПРО ВІЙНУ

Збірник “Культура слова” – № 98, 2023
УДК 81’38

ГАНЖА Ангеліна Юріївна,
кандидат філологічних наук, старший науковий співробітник відділу стилістики, культури мови та соціолінгвістики,
Інститут української мови НАН України;
вул. Михайла Грушевського, 4, м. Київ, 01001;
е-mail: ganzhalina@ukr.net
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2938-5306

Рубрика: Мова і час
Мова статті: українська

Анотація
У статті досліджено один із актуальних жанрів рекламної медіапродукції – буктрейлер, запропоновано уточнену його дефініцію. Доведено, що створення буктрейлера передбачає взаємокореляцію таких елементів, як оповідь, візуалізація, аудіосупровід. Визначено жанрово-стильову специфіку сучасних українських буктрейлерів про війну. Застосовано умовний хронологічний розподіл досліджуваних буктрейлеризованих текстів про війну на ті, що написані до повномасштабного вторгнення (книги С. Жадана «Інтернат» (2017) і Т. Горіха Зерня «Доця» (2019)), і ті, що створені після нього (книги Н. Сухорукової «Маріуполь Надія», П. Вишебаби «Тільки не пиши мені про війну», В. Станчишина «Емоційні гойдалки війни», О. Михеда «Котик, півник, шафка»).
Ключові слова: буктрейлер, жанрово-стильова специфіка, фокус нарації, медіапродукція, письменник, читач, реципієнт.

Література
Бессараб А.О. Буктрейлер як нове явище у сфері соціальних комунікацій. Держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації. 2014. № 1–2 (17–18). С. 159–163.
Білущак Т.М., Радковець О.І. Буктрейлер як мультимедійна реклама в популяризації книги автором в середовищі інтернет. URL: https://www.philol.vernadskyjournals.in.ua/journals/2021/1_2021/part_3/42.pdf
Варданян М.В. Буктрейлер як засіб підвищення читацької активності майбутніх учителів початкової школи у навчанні дитячої літератури. Інформаційні технології і засоби навчання. 2018. Т. 64. № 2. С. 39–47.
Зражевська Н. Оповідні стратегії медіатексту. Social Communications: Theory and Practice. 2022. Vol. 14(1). С. 53–70.
Косачова О. Буктрейлер як ефективний медіаресурс сучасної бібліотеки. Вісник Книжкової палати. 2014. № 10. С. 15–18.
Патра С. Буктрейлер як засіб реклами книговидавничої продукції. URL: https://uu.edu.ua/buktreileri
Хмельовська О. (2013). Буктрейлер по-українськи: додаткова промоція книги чи забавки для видавця? URL: http://www.chytomo.com/news/buktreyler-po-ukrayinskydodatkova-promotsiyaknyhychy-zabavkydlya-vydavtsya
Хміль-Чуприна В.В. Популяризація читання художньої літератури в українських засобах масової комунікації: Автореф. … дис. канд наук з соц. комунікацій. Дніпро, 2020.
Rosiński С. (2016). Zwiastun książkowy. URL: http://fp.amu.edu.pl/zwiastun-ksiazkowy/