• info@ks.iul-nasu.org.ua
  • +38 (044) 278-42-81
  • Print ISSN 0201-419Х
  • e-ISSN 2708-9827
» Випуски збірника » 2024 » Збірник “Культура слова” – № 100, 2024 » ГЕЙМІФІКАЦІЯ НА УРОКАХ СЛОВЕСНОСТІ: ЗАСТОСОВУВАТИ ЧИ УНИКАТИ?

ГЕЙМІФІКАЦІЯ НА УРОКАХ СЛОВЕСНОСТІ: ЗАСТОСОВУВАТИ ЧИ УНИКАТИ?

Збірник “Культура слова” – № 100, 2024
УДК 811.161.2’373

 

ДІЛЬНА Оксана Андріївна,
кандидат філологічних наук, старший викладач кафедри гуманітарної освіти,
Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти;
вул. Огієнка, 18а, м. Львів, 79007;
e-mail: dilnamartynyak@gmail.com
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7798-7374

Рубрика: На допомогу вчителеві
Мова статті: українська

Анотація
У статті проаналізовано випадки використання англізма гейміфікація в професійній мові вчителів-словесників. З’ясовано основні причини появи й поширення цього слова, його семантичні та стилістичні особливості. Доведено, що аналізований англізм не називає нового поняття, а заміняє українські словосполуки з прозорою семантикою.
Ключові слова: англізм, англосуржик, професіоналізм, дидактичні ігри.

Література
Антонов Є.В. Гейміфікація освітнього процесу: аналіз поняття. Інноваційні трансформації в освіті: виклики, реалії, стратегії: зб. матеріалів ІV Всеукраїнського відкритого науково-практичного онлайн-формату (Київ, 27 жовтня 2022 р.). За ред. І.М. Савченко, В.В. Ємець. Київ, 2022. С. 250–252.
Бізнес-гра: Ігрофікація для бізнесу як людиноцентрична технологія продуктивності. URL: https://eba.com.ua/event/biznes-gra-igrofikatsiya-dlya-biznesu-yak-lyudynotsentrychna-tehnologiya-produktyvnosti-2023-12-22-10-58/ (дата звернення: 21.04.2024).
Волох С. Використання ігрових технологій на практичних заняттях з англійської мови у закладах вищої освіти. URL: http://194.44.12.92:8080/jspui/bitstream/123456789/ 5833/1/Volokh%20S.V._article_2.doc.pdf (дата звернення: 21.04.2024).
Гавриліна В.В. Гейміфікація як засіб підвищення мотивації учнів до навчання. URL: https://www.classtime.com/blog/heymifikatsiya-zasib-pidvyshchennya-motyvatsiyi/ (дата звернення: 21.04.2024).
Гончаренко С. Педагогічний словник. Київ, 1997.
Горошкіна О. Формування в учнів ліцею мовної стійкості. URL: https://lib.iitta.gov.ua/719554/1/tezy_internet_konf_05_03_2020_gor.pdf (дата звернення: 21.04.2024).
Карабін О.Й. Гейміфікація а освітньому процесі як засіб розвитку молодших школярів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2019. № 67. Т. 1. С. 44–47.
Кривенко С.І. Ігрофікація, гейміфікація: шляхи застосування в бібліотечній роботі. URL: https://naurok.com.ua/prezentaciya-igrofikaciya-geymifikaciya-shlyahi-zastosuvannya-v-bibliotechniy-roboti-249940.html (дата звернення: 21.04.2024).
Масенко Л. Мовна стійкість і мовна стабільність. URL: https://ekmair.ukma.edu.ua/ server/api/core/bitstreams/3afcd948-28ac-4915-b54c-d190595ec9d9/content (дата звернення: 21.04.2024).
Мехед К.М. Гейміфікація навчання як інноваційний засіб реалізації компетентністного підходу у закладах вищої освіти. Тенденції розвитку вищої освіти. Серія: Педагогічні науки. 2020. № 7. С. 19–22.
Мироненко О.В., Видахвевич Т.І. Розвиток зв’язного мовлення молодших школярів шляхом гейміфікації на уроках української мови. URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/ archives/2022/44/part_1/31.pdf (дата звернення: 21.04.2024).
Пониполяк М. Геймифікація як підвищення мотивації учнів до навчання. URL: https://naurok.com.ua/geymifikaciya-yak-pidvischennya-motivaci-uchniv-do-navchannya-370740.html (дата звернення: 21.04.2024).
Редька О.М. Гейміфікація уроків української мови і літератури як один із засобів підвищення мотивації учнів до навчання. URL: https://vseosvita.ua/library/heimifikatsii-urokiv-ukrainskoi-movy-i-literatury-iak-odyn-iz-zasobiv-pidvyshchennia-motyvatsii-uchniv-do-navchannia-766616.html (дата звернення: 21.04.2024).
Саган О.В. Гейміфікація як сучасний освітній тренд. URL: https://ps.journal.kspu.edu/index.php/ps/article/view/4519 (дата звернення: 21.04.2024).
Селігей П. Мовна свідомість: структура, типологія, виховання. Київ, 2012.
Сергеєва Л. Гейміфікація: ігрові механіки для мотивації персоналу. URL: https://lib.iitta.gov.ua/6072/1/%D0%B3%D0%B5%D0%B9%D0%BC%D0%B8%D1%84%E2%94%82%D0%BA%D0%B0%D1%86%E2%94%82%D1%8F_(1).pdf (дата звернення: 21.04.2024).
Скаченко О. Ігрофікація: гра як форма залучення користувачів до бібліотеки. URL: https://www.researchgate.net/publication/344691146Igrofikacia_gra_ak_forma_zalucenna_koristuvaciv_do_biblioteki (дата звернення: 21.04.2024).
Ткаченко О. Проблема мовної стійкості та її джерел. Мовознавство. 1990. № 4. C. 3–10.
Фаріон І., Помилуйко-Недашківська Г., Бодровська А. Англізми і протианглізми: 100 історій слів у соціоконтексті. Львів, 2023.

Умовні скорочення
ОС – Онлайн-словник Українського мовно-інформаційного фонду НАН України. URL: https://svc2.ulif.org.ua/dictua/ (дата звернення: 10.11.2023).
СНА – Словник новітніх англізмів. URL: https://drive.google.com/file/d/ 1EUFAKfLLF-wrhkujkHYO9waijmHFjUqi/view (дата звернення: 17.11.2023).
СУМ – Словник української мови: в 11 т. Київ, 1971. Т. 2.