• info@ks.iul-nasu.org.ua
  • +38 (044) 278-42-81
  • Print ISSN 0201-419Х
  • e-ISSN 2708-9827
» Випуски збірника » 2024 » Збірник “Культура слова” – № 100, 2024 » СЕМАНТИКО-СТИЛІСТИЧНЕ РІЗНОМАНІТТЯ РЕКЛАМНИХ НОМІНАЦІЙ (НА МОВНОМУ МАТЕРІАЛІ МІСТА ДРОГОБИЧА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ)

СЕМАНТИКО-СТИЛІСТИЧНЕ РІЗНОМАНІТТЯ РЕКЛАМНИХ НОМІНАЦІЙ (НА МОВНОМУ МАТЕРІАЛІ МІСТА ДРОГОБИЧА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ)

Збірник “Культура слова” – № 100, 2024
УДК 81.659.1

 

ШКОЛА Галина Миколаївна,
кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри української філології,
Київський національний лінгвістичний університет;
вул. Велика Васильківська, 73, м. Київ, 03150;
e-mail: shkolagal8@gmail.com;
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7292-899X

ПАШИНСЬКА Людмила Михайлівна,
кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри української філології,
Київський національний лінгвістичний університет;
вул. Велика Васильківська, 73, м. Київ, 03150;
e-mail: ludmila_7171@ukr.net;
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5764-1747

Рубрика: Мова засобів масової комунікації
Мова статті: українська

Анотація
У науковій розвідці проаналізовано мовні засоби рекламних текстів та вивісок міста Дрогобича Львівської області. Окреслено функції соціальної та комерційної реклами, з’ясовано, що її тематику зумовлюють як реалії воєнного сьогодення, так і періоду ХХ століття. Зауважено, що задля підвищення ефективності реклами її автори вдаються до створення ефекту комічного, епатажного висловлювання, активно використовують такі стилістичні прийоми, як метонімія, гіпербола, антономазія. Доведено, що за рахунок демінутивів, абревіатур, онімів рекламодавець не лише інформує споживача про товар або послугу, а й привертає його увагу до продукту, зацікавлює ним. Наголошено, що реклама впливає на свідомість споживача, змінюючи його настрої, думки.
Ключові слова: реклама, епатаж, демінутиви, метонімія, гіпербола.

Література
Капелюшний А.О. Стилістика й редагування: практичний словник-довідник журналіста. Львів: ПАІС, 2002.
Мойсієнко А. Слово в системі Шевченкового тексту: поетика декодування. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2013.
Пашинська Л.М. Фразеологічні неологізми в сучасному українському мас-медійному дискурсі. Київ: Вид. дім Дмитра Бураго, 2011.
Пустовіт Л.О. та ін. Словник іншомовних слів: 23 000 слів та термінологічних словосполучень. Київ: Довіра, 2000.
Русанівський В.М., Тараненко О.О., Зяблюк М.П. Українська мова. Енциклопедія. Київ: Вид-во «Українська енциклопедія» ім. М.П. Бажана, 2007.
Яшенкова О.В. Основи мовної комунікації. Київ: ВЦ «Академія», 2010.