• info@ks.iul-nasu.org.ua
  • +38 (044) 278-42-81
  • Print ISSN 0201-419Х
  • e-ISSN 2708-9827
» Випуски збірника » 2022 » Збірник “Культура слова” – №97, 2022 » ДИДАКТИЧНИЙ І КОРЕКЦІЙНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ТЕКСТІВ КАЗОК У РОБОТІ ВЧИТЕЛЯ

ДИДАКТИЧНИЙ І КОРЕКЦІЙНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ТЕКСТІВ КАЗОК У РОБОТІ ВЧИТЕЛЯ

Збірник “Культура слова” – №97, 2022
УДК 376:42.001.76

ГАНЖА Ангеліна Юріївна,
кандидат філологічних наук, старший науковий співробітник відділу стилістики, культури мови та соціолінгвістики, Інститут української мови НАН України;
вул. Михайла Грушевського, 4, м. Київ, 01001;
E-mail: ganzhalina@ukr.net
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2938-5306

Рубрика: На допомогу вчителеві
Мова статті: українська

Анотація
У статті узагальнено теоретичні підходи до психодіагностування та стимулювання пізнавальної активності молодших школярів засобами казкотерапії. Розроблено рекомендації та запропоновано конкретні методики застосування текстів казок в освітньому процесі, які можуть використати вчителі початкових класів, дефектологи, логопеди під час організації групових та індивідуальних занять, батьки дітей з особливими освітніми потребами в корекційно-розвивальній роботі.
Ключові слова: казка, казкотерапія, корекційний потенціал, стимулювання пізнавальної активності.

Література
Василевська О., Дворніченко Л. Казкотерапія як засіб психологічної роботи з різними віковими категоріями. Вісник Львівського університету. Серія: Психологічні науки. 2020. Вип. 6. С. 24–31.
Данилюк І.В. Казкотерапія як метод психологічного впливу на особистість. Психологічний часопис. 2019. Т. 5, № 6. С. 161–173. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psch_2019_5_6_14
Коляденко С.М. Використання казок В.О. Сухомлинського у процесі казкотерапії. Науковий вісник Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка. Серія: Педагогіка. 2018. Вип. 9. С. 80–88. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvkogpth_2018_9_10
Касен Г.А., Айтбаева А.Б. Арт-педагогика и арт-терапия в инклюзивном образовании. Алматы: Казак. университет, 2019.
Куцин Е.К. Казкотерапія в естетичному становленні дитини з вадами мовленнєвого розвитку. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія: Педагогіка та психологія. 2019. Вип. 2(2). С. 57–60. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvmdupp_2019_2(2)__18
Ленів З.П. Арт-терапія в процесі діагностування усного мовлення старших дошкільників. Психолінгвістика. 2014. Вип. 15. С. 73–84. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psling_2014і_15_7
Садова І. Казкотерапія – сучасний метод роботи з дітьми, які мають особливі потреби. Актуальні питання гуманітарних наук. 2015. Вип. 11. С. 293–298. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apgnd_2015_11_43
Федій О.А. Казкотерапія в професійній діяльності педагога: теорія і практика. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/ 123456789/10649/1/
Фрадинська А.П. Казкотерапія, як засіб психокорекції емоційної сфери молодших школярів. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна». 2015. № 10. С. 66–68. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpkhist_2015_10_19
Цись В. Особливості використання казкотерапії на уроках у початковій школі. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. 2013. № 46. С. 172–177. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppps_2013_46_29